Strona główna Kontakt Dyrektor informuje Spotkanie z Prezydentem Filmy WolontariatKwiecieñ 20 2024 13:08:40

Dyrekcja LO

Rejestracja
Zapomniane hasło?
Warto zwiedzać Góry Stołowe

31 maja 2010 r. wybraliśmy się w Góry Stołowe. W tej imprezie uczestniczyli uczniowie z klasy II d z III Liceum Ogólnokształcącego . Wyjechaliśmy busem spod szkoły o godzinie 9.00 i udaliśmy się na Szczeliniec. Po drodze zwiedziliśmy bazylikę NMP w Wambierzycach,
potem powÄ™drowaliÅ›my na Skalne Grzyby i podziwialiÅ›my potÄ™gÄ™ natury. Jednakże prawdziwym wyzwaniem okazaÅ‚o siÄ™ samo dotarcie do schroniska „Na SzceliÅ„cu” z ciężkimi plecakami i w strugach deszczu. MusieliÅ›my pokonać 685 schodów, które nie należaÅ‚y do najÅ‚atwiejszych, jednak daliÅ›my radÄ™. Pod wieczór wypogodziÅ‚o siÄ™ i można byÅ‚o podziwiać panoramÄ™ Ziemi KÅ‚odzkiej i Czech. Mimo zmÄ™czenia i tak wystarczyÅ‚o siÅ‚ na dÅ‚ugie nocne Polaków rozmowy…
Następnego dnia z samego rana udaliśmy się z Karłowa czerwonym szlakiem na Błędne Skały. Dużo czasu pochłonęła nam droga do tego miejsca, ale było warto! Według mnie te skały powinny się nazywać obłędne, gdyż są tak ciekawym i niespotykanym elementem przyrody. Wiele frajdy sprawiło nam samo przeciskanie się przez maleńkie szczeliny skał, które wydawały się nie do przejścia. To atrakcja dla chudych! Poznaliśmy też miłego Liczyrzepę, który okazał się bardzo gadatliwym i sympatycznym panem.
Schodząc zielonym szlakiem skrajem Skalnika, mieliśmy okazję podziwiać tamtejszą przyrodę, niespotykaną roślinność: wrzosy, mchy, świerki z rozłożystymi gałęziami, jakich się nawet nie spotyka w najwymyślniejszych baśniach. To wszystko sprawiało, że człowiek czuł się jak w raju, daleki od codzienności. Po długiej wędrówce nie zabrakło też rozrywek. Wszyscy na pewno wspominają grillowanie, kiełbaski, śpiew i grę na gitarach klasowych artystów..
Ciekawą atrakcją wycieczki było zwiedzanie rezerwatu przyrody na Szczelińcu, gdzie obserwowaliśmy wyrzeźbione niczym ręką człowieka skały przypominające wyglądem na przykład wielbłąda czy kwokę. Inne sprawiały, że byliśmy w piekle lub w niebie w zależności od położenia i kształtu skał. Z tronu Liczyrzepy, Ducha Gór, znowu można było podziwiać niecodzienne krajobrazy.
W ostatnim dniu wycieczki udaliśmy się do Kaplicy Czaszek w Czermnej. Przewodnik przedstawił historię wojny trzydziestoletniej i jej skutki.. Ściany i sufit kaplicy są wytapetowane ludzkimi czaszkami i kośćmi. W podziemnej krypcie, którą nam również pokazano, znajdują się tysiące ludzkich czaszek. Wszystko to przywodzi na myśl motyw vanitas.
Myślę, że tę wyprawę możemy zaliczyć do jednych z najciekawszych wycieczek. Dzięki niej zapoznaliśmy się z bogactwem naszych okolic i w końcu je docenimy. Nie straszny był nam deszcz czy zimny wiatr, my i tak daliśmy radę, bo wiedzieliśmy, że warto.
. Przemyślana organizacja wycieczki i sponsoring sprawiły, że koszt jej był niewielki.
Serdecznie dziÄ™kujemy Panom – sponsorom z ZarzÄ…du Powiatowego PSL w ZÄ…bkowicach Åšl: za finansowÄ… pomoc:
Staroście Ząbkowickiemu Ryszardowi Nowakowi,
Sekretarzowi Powiatu Józefowi Halarewiczowi,
Prezesowi ZarzÄ…du Miejsko-Gminnego w ZÄ…bkowicach Åšl. Aleksandrowi Antoszowi,
Radnemu Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śl. Henrykowi Ziębie,
Radzie Banku Spółdzielczego w Ząbkowicach Śl.