Strona główna Kontakt Dyrektor informuje Spotkanie z Prezydentem Filmy WolontariatListopad 27 2024 15:56:58 
 
Dyrekcja LO
Dyrektor
Tomasz Błauciak
______________________
Wicedyrektor
Mariola Hajduk
KAMERA

Menu główne

REKRUTACJA 2023/2024



Ochrona danych osobowych
Nowa formuła egzaminu maturalnego

Galeria filmów
Fotogaleria

Strona główna

Rada Rodziców

Kadra LO

Statut LO
i dokumenty szkoły

Biblioteka

Kontakt

Gazeta szkolna

Matura 2023

Kryteria oceniania,
wymagania edukacyjne


Informacje dla uczniów

Konkurs Matematyczny

Powiatowy Konkurs Ortograficzny

Dolnośląski Festiwal Nauki

Szkoła kompetencji

Doradztwo zawodowe

Reklama

Bezpieczna szkoła

Spotkanie z Prezydentem

Biuletyn Informacji Publicznej

Gazeta szkolna

EXPRESS-MIEJSKI.PL

Mocni bez przemocy

Mam haka na czerniaka

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Byliśmy w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu na "Cemencie" 19.09.09
Byliśmy w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu na "Cemencie" 19.09.09

Dlaczego „Cement” na scenie Teatru Współczesnego?

Główny bohater dramatu niemieckiego współczesnego pisarza Heinera Mullera pt. Cement” Gleb Czumałow po trzech latach uczestniczenia w rewolucji przeciw białogwardzistom w Rosji powraca do rodzinnego miasta. Cementownia, która zapewniała pracę mieszkańcom, została zamieniona na zagródkę dla kóz i świń. Jego dziecko znajduje się w domu dziecka i przymiera głodem. Jego ukochana, zaangażowana w rewolucję, wyznawczyni wolnej miłości, nie jest już ani żoną, ani matką. Biurokracja rozrasta się do monstrualnych rozmiarów. Za pomocą rewolucyjnej retoryki elity władzy przemycają osobistą zemstę, walkę przeciw ideowym wrogom. To sztuka o fałszu rewolucji – pisze Igor Stokfiszewski. A kiedy reprezentant elit rządzących zakłada księżowską szatę, wiemy, o jakim świecie mówi sztuka,. do jakich czasów mamy tutaj odniesienia. Tyle o problematyce. Praktycznie nic nowego. Natomiast pod względem artystycznej teatralnej realizacji sztuka jest rewelacyjna. To doskonały przykład postmodernistycznego spektaklu. Muller sparafrazował powieść radzieckiego pisarza Fiodora Gładkowa. Odniesienia do tradycji to jeden z wyznaczników literackiego postmodernizmu. Dlatego nie dziwią tu nawiązania do różnych mitów. Nadają zjawiskom uniwersalność. Wielogatunkowość, synkretyzm różnych odmian sztuki, fascynujący poetycki język prezentowany w licznych monologach czy nawet grupowych recytacjach, przy niezwykłej scenografii, kostiumach i doskonałej grze aktorskiej czyni spektakl na wskroś nowoczesnym. Całość rodzi wrażenie czegoś niebywałego, oryginalnego. Wręcz szokującego kulturalnego zjawiska.
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Copyright © 2015
5866159 Unikalnych wizyt

Powered by v6.01.19 || EF IV by eXtreme Fusion © 2003-2005 | Original DAJ Glass Theme by: Dustin Baccetti : Ported for PHP-Fusion by: