PoczÄ…tek wrzeÅ›nia to dla nas – pierwszoklasistów przekraczajÄ…cych progi liceum – sprawdzian wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci zdobytych na poprzednim etapie ksztaÅ‚cenia.
W tym celu 8 i 9 września zostaliśmy poddani diagnozie kompetencji matematycznych i polonistycznych.
Test z matematyki to wszelkie wyrażenia algebraiczne, elementy geometrii z zastosowaniem twierdzenia Pitagorasa, czyli „czysta matematyka”, którÄ… Albert Einstein okreÅ›liÅ‚ jako „poezjÄ™ logicznego myÅ›lenia”. Zadania z tego przedmiotu rozwiÄ…zywali przez caÅ‚y poniedziaÅ‚ek także uczniowie z klas drugich i trzecich.
W myÅ›l zdania Janusza Korczaka „¬le mówić i pisać znaczy krzywdzić swojÄ… mowÄ… tych, którzy jÄ… budowali” zmierzyliÅ›my siÄ™ z ćwiczeniami w zakresie jÄ™zyka polskiego, wÅ›ród których prócz rozumienia czytanego tekstu popularnonaukowego, interpretacji tekstów literackich (proza, wiersz) królowaÅ‚a tradycyjnie rozprawka: rozważaliÅ›my, czy warto mÄ…drze i dobrze wykorzystywać dany nam w życiu czas.
Po wyczerpujących diagnozach pozostaje tylko oczekiwać pozytywnych wyników naszych prac.
tekst: Simona Burtka, 1b
foto: Aneta Klinke-Osadnik, Bogusław Wołyniec |