Aż 33 uczniów z klas pierwszych, drugich i trzecich naszego Liceum 13 listopada wzięło udział w tegorocznej 42. Olimpiadzie Języka Angielskiego.
Uczestnicy etapu szkolnego zmagali się ze słownictwem, tłumaczeniami oraz gramatyką. Test zawierał osiem zadań, na rozwiązanie których wyznaczono 60 minut. Od lat wykorzystuje się standardowe techniki używane w testach szkolnych, tj. transformacja i parafraza zdań lub fraz, wstawianie, wielokrotny wybór i tłumaczenie. 60 punktów za rozwiązanie zadań podzielono w połowie między gramatykę i słownictwo. Wobec stale rosnącej liczby uczestników, konkurencja w etapie szkolnym jest duża, co oznacza, iż nawet dobry uczeń może mieć kłopoty z awansem do dalszych części olimpiady.
Test II etapu jest zbliżony pod względem trudności do wymagań, jakie stawiane są kandydatom na studia filologii angielskiej. Kandydaci rozwiązują dwa testy gramatyczne (wielokrotnego wyboru i tłumaczeniowy), test słownictwa (wstawianie słów w luki), test czytania oraz globalny test luk (cloze test). Ostatni składnik zestawu to test wiadomości kulturowych (wielokrotny wybór), który dzieli się na część amerykańską i brytyjską.
Radością napawa fakt, iż co roku olimpiada językowa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów naszej Szkoły. Poziom jest wysoki, konkurs uznawany za wysoce prestiżowy, a przed zwycięzcą stoją otworem drzwi do najlepszych uczelni filologicznych w kraju.
15 grudnia br. dowiemy się, kto spośród startujących zakwalifikował się do następnego etapu. Kciuki trzymamy za wszystkich
tekst: pani Katarzyna Napora
foto: pani Katarzyna Napora i Filip Zielonka, kl. 2b |