Chociaż 13 lutego rozpoczęliśmy długo wyczekiwaną, dwutygodniową przerwę od zajęć szkolnych, powszechnie znaną pod nazwą FERIE ZIMOWE, maturzyści, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji (w końcu zostały zaledwie dwa miesiące do matury!), postanowili się poświęcić i przyjść do szkoły na dodatkowe zajęcia, które zorganizowały nauczycielki matematyki, panie: Mariola Hajduk, Jolanta Maziarz i Ewa ¯uk oraz języka polskiego, panie: Jolanta Depczyńska, Magdalena Kotowicz i Urszula Zachara.
Podczas ćwiczeń mogliśmy sprawdzić swoje umiejętności polonistyczne, biorąc udział w symulacji egzaminu ustnego czy omawiając wspólnie najlepsze sposoby właściwego porównania tekstów na rozszerzonej maturze, co wbrew pozorom nie jest wcale takie proste... Bo jak pojąć, co autor miał na myśli, gdy posłużył się w utworze spiętrzoną metaforą?
Jednak język ojczysty w porównaniu z matematyką nie jest taki zły. Królowa nauk nie ma litości dla biednych maturzystów, dlatego na zajęciach z tego przedmiotu skupiliśmy się na obliczaniu delty, logarytmach, ciągach arytmetycznych i geometrycznych, planimetrii, stereometrii... Nie sposób spamiętać wszystkich poruszonych zagadnień.
11 lutego nasza koleżanka z klasy biologiczno-chemicznej (jak widać, profil nie decyduje o zainteresowaniach naukowych) – Natalia Staniak wzięła udziaÅ‚ w pisemnej części etapu okrÄ™gowego Olimpiady Literatury i JÄ™zyka Polskiego, uzyskujÄ…c jako jedyna w województwie dolnoÅ›lÄ…skim najwyższÄ… ocenÄ™ z pracy literackiej, czyli 60 punktów. Po otrzymaniu tej radosnej informacji od razu rozpoczęła przygotowania do części ustnej pod czujnym okiem swojej polonistki – pani Urszuli Zachary.
Można rzec, że ferie minęły pracowicie, aczkolwiek czas na wypoczynek i regenerację sił także udało się wygospodarować
tekst: Dorota ÅšwiÄ…tek, kl. 3b
foto: Dorota ÅšwiÄ…tek, kl. 3b, Honorata Jednak, kl. 3d, Aleksandra Kijak, kl. 3c
|