„Programowalne klocki Lego"
Dodane przez natalia smolen dnia Kwiecieñ 11 2009 20:35:36
25 marca b.r. na Politechnice Wrocławskiej odbyły się niecodzienne w swej tematyce i przesłaniu zajęcia pt. „Programowalne klocki Lego”, prowadzone przez dr Marka Piaseckiego i dr Pawła Rogalińskiego. Wzięli w nich udział uczniowie z kl. 1c III Liceum Ogólnokształcącego w Ząbkowicach śl., pod opieką p. mgr Ewy żuk i p. mgr Marioli Hajduk.
Celem zajęć było zaprezentowanie interesujących faktów dotyczących technologii i tajników programowania robotów. Na spotkanie złożyła się część teoretyczna i praktyczna – prezentacja multimedialna oraz pokaz możliwości dzisiejszej techniki, czyli ujrzenie na własne oczy, jak litery z ekranu zamieniają się w czynności i poruszają robotami (Bogdan). To niewątpliwie ciekawe i pouczające doświadczenie, szczególnie gdy pośród uczniów znaleźli się bardzo zainteresowani zagadnieniem programowania. Młodzież oglądała pracę robotów, które poruszały się po rozpoznawanych przez siebie liniach, rozróżniały kolory a nawet odpowiadały uśmiechem na uśmiech.
Ogromnym zaangażowaniem i profesjonalizmem wykazali się studenci, którzy mieli dobry kontakt z młodzieżą. Studenci bardzo nam pomagali. Przynieśli nawet robota, którego sami wykonali. Mogliśmy sami w nim coś „pogrzebać”. Uczyliśmy się robiąc wszystko sami – wspomina Danusia. Pokazali młodzieży fragment swojej pracy, dzieląc się z nimi swoimi odkryciami. Fajnie jest posterować robotami, patrzeć, jak one wykonują polecenia. Może kiedyś stworzymy lepszego robota niż Japończycy – dodaje Małgosia.
Z wypowiedzi uczniów wynika, że takie wyjazdy są potrzebne, by oswajać się powoli z uczelnią, a także by poszerzać swoją wiedzę na ten temat. Z pewnością jednak może okazać się to pomocne w wyborze dalszego kierunku kształcenia.
Potwierdzeniem atrakcyjności zajęć jest chociażby fakt, że zajęcia, które miały trwać do godz. 13.00, zakończyły się około godz. 13.40, bo młodzieży żal było takie spotkanie opuszczać.

Aneta Klinke-Osadnik
Photobucket Photobucket Photobucket

Rozszerzona zawartość newsa