Stary Kazimierz w Krakowie i dużo więcej - wspomnienia z wycieczki klasy IA
Dodane przez Administrator dnia Lipiec 15 2022 17:56:36
Album foto

Nadszedł upragniony czas kończący rok szkolny 2021/2022...

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

Nadszedł upragniony czas kończący rok szkolny 2021/2022, a więc czas na wycieczki i zajęcia integracyjne, które w klasie I A były planowane z kilkumiesięcznym wcześniejszym wyprzedzeniem. 26 maja br. klasa biologiczno- chemiczna z wychowawczynią panią Reginą Bigoś oraz nauczycielkami panią Katarzyną Naporą i panią Małgorzatą Maj rozpoczęły wyjazd dwudniowy do Krakowa i Oświęcimia.

W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy niemiecki obóz koncentracyjny Auschwitz- Birkenau, który był dla nas niezapomnianą lekcją historii. Po raz pierwszy mieliśmy tak bliski kontakt z miejscem, które dla wielu mieszkańców Europy i świata było piekłem na ziemi, a dzisiaj jest przestrogą dla następnych pokoleń.
Celem naszego wyjazdu był również Kraków – miasto królewskie, którego starą dzielnicę Kazimierz zwiedziliśmy tego samego dnia. Wieczorem, w blasku starych latarni i restauracji wypełnionych muzyką żydowską i pachnącymi potrawami, poczuliśmy wyjątkowy charakter tego miejsca, które wydało nam się tajemnicze i piękniejsze dużo bardziej niż zdjęcia folderów turystycznych, zapraszających nas na wycieczkę do Krakowa.

Nocleg mieliśmy w samym sercu Starego Miasta na Kazimierzu. Mieszkaliśmy w hotelu i w tym samym miejscu mieliśmy smaczne posiłki – śniadanie i obiady.

Następnego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie od Kościoła Na Skałce. Poznaliśmy historię biskupa krakowskiego później świętego biskupa Stanisława, którego szczątki znajdują się w srebrnej trumnie w Katedrze na Wawelu. Podążając Traktem Królewskim Via Regia zwiedziliśmy nie tylko Pałac Biskupów, Okno Papieskie przy ulicy Franciszkańskiej, ale również przepiękny kościół Franciszkański z witrażami samego Stanisława Wyspiańskiego. Kościół jest w trakcie renowacji, już bardzo przypomina wystrojem perłę Starego Miasta, jakim jest Bazylika Mariacka z ołtarzem Witta Stwosza. Rynek z Sukiennicami, pomnikiem polskiego wieszcza Adama Mickiewicza, Wieżą Ratuszową i niepowtarzalną atmosferą restauracji i kafejek krakowskich był ukoronowaniem naszego zwiedzania, które przy letniej pogodzie stało się dosyć wyczerpujące.

Wyjeżdżaliśmy napełnieni tym niepowtarzalnym urokiem Krakowa. Wielu z nas na pewno wybierze się w podróż sentymentalną, bo w takim miejscu chciałoby się jeszcze spędzić kilka dni i wieczorów. Wycieczka jednak dała nam wiele niezapomnianych ciepłych wspomnień, wspólnego przeżycia nie tylko naszej klasy IA, ale również kilku chłopców z klasy IC i ID oraz naszych miłych nauczycielek. Dziękujemy sobie wzajemnie za tak cudownie spędzony razem czas.