Druga „c” na szlaku zamków dolnośląskich
Dodane przez Administrator dnia Listopad 16 2016 18:09:22

W ramach inicjatywy młodzieżowej uczniowie klasy 2c z wychowawcą, panem Markiem Pendlem i panią Magdaleną Halikowską pojechali 10 listopada 2016r. na wycieczkę pod tytułem „Poznanie historii zamków i obiektów sakralnych Dolnego Śląska”.

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

O godzinie 8:00 wyjechaliśmy z Ząbkowic bardzo podekscytowani. Naszym pierwszym celem był Kościół Pokoju w Świdnicy. Zwiedziliśmy obiekt i wysłuchaliśmy prelekcji o historii jego powstania oraz dziejach. Następnie pojechaliśmy do Wałbrzycha do Zamku Książ, gdzie pani przewodnik przybliżyła nam historię budowli i jej właścicieli oraz znaczenie zabytku w środowisku lokalnym. Kolejnym punktem wycieczki była Palmiarnia w Wałbrzychu, gdzie przechadzaliśmy się po pięknych ogrodach. W finale eskapady udaliśmy się do Zamku Grodno w Zagórzu Śląskim. Mogliśmy zobaczyć salę tortur oraz poznać legendy związane z właścicielami obiektu. Na sam koniec weszliśmy na wieżę, z której podziwialiśmy piękne widoki.

Nieco zmęczeni, ale w bardzo dobrych humorach wróciliśmy do Ząbkowic około godziny 18.
Wycieczka odbyła się w przyjaznej atmosferze, a my na pewno będziemy ją mile wspominać.