Nasza szkoła w roku szkolnym 2014/2015 otrzymała certyfikat potwierdzający udział w Interdyscyplinarnym Programie Edukacyjnym EDU, który służy propagowaniu wśród młodzieży wiedzy z zakresu nauk społecznych. Wyróżnienie przyznał Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. |
Nasza szkoła w roku szkolnym 2014/2015 otrzymała certyfikat potwierdzający udział w Interdyscyplinarnym Programie Edukacyjnym EDU, który służy propagowaniu wśród młodzieży wiedzy z zakresu nauk społecznych. Wyróżnienie przyznał Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Pani Marzanna Tusznio, koordynująca współpracę z tym Wydziałem, organizująca wyjazdy uczniów na wykłady i warsztaty w ramach programu, została również uhonorowana certyfikatem.
TytuÅ‚ „SzkoÅ‚y zawodowych perspektyw” oraz certyfikat potwierdzajÄ…cy to osiÄ…gniÄ™cie sÄ… efektem przystapienia do ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie. Od 16 lutego do 30 czerwca 2015 r. przy pomocy paÅ„: Doroty WoÅ‚yniec i pedagog Joanny Jarosz byÅ‚y realizowane różne zadania z zakresu podstaw przedsiÄ™biorczoÅ›ci i doradztwa zawodowego. Celem konkursu byÅ‚o zwrócenie uwagi, jak ważnÄ… funkcjÄ™ w szkole peÅ‚ni szkolny doradca zawodowy oraz jak ogromne znaczenie dla uczniów ma jego wsparcie w wyborze Å›cieżki edukacyjnej i zawodowej.
Zadania w ramach konkursu:
1. Spotkanie ze specjalistÄ… ds. doradztwa edukacyjno-zawodowego.
2. Firma rodzinna czy „z dziada pradziada”. Poznaj ich historiÄ™ i przedstaw w postaci felietonu.
3. Zapomniane zawody i ich znaczenie dla życia lokalnej społeczności. Przedstaw przykłady zawodów, których przedstawicieli brakuje w Twojej okolicy.
4. Nastoletni milionerzy – przygotowanie krótkiego filmu przedstawiajÄ…cego historiÄ™ osób, które w mÅ‚odym wieku zarobiÅ‚y swój pierwszy milion. Pokazanie, że warto realizować swoje pomysÅ‚y, dzielić siÄ™ nimi z innymi.
5. Własna firma czy praca w korporacji. Przedstawienie różnic wynikających z tych dwóch form zatrudnienia. Wskazanie plusów i minusów dla każdej z nich.
6. Przeprowadzenie ankiety predyspozycji zawodowej uczniów.
7. Zorganizowanie dnia, podczas którego zaprezentowane zostaną różne ścieżki rozwoju zawodowego.
8. Ułożenie i wykonanie (nagranie) wiersza poświęconego różnym zawodom.
9. Kalambury – jaki to zawód? Ogólnoszkolny konkurs, w którym przedstawiciele klas odgadujÄ…, jaki zawód jest prezentowany.
W programie wzięły udział wszystkie klasy pierwsze, każdy z uczniów mógł wybrać sobie jedno zadanie.
tekst i foto: pani Dorota Wołyniec