W ludziach czÄ™sto budzi strach to, że trafiajÄ…c w nowe miejsce, nikogo nie znajÄ…. Pierwsza klasa liceum to zupeÅ‚nie nowe Å›rodowisko. Aby lepiej siÄ™ poznać, a co za tym idzie – dobrze czuć, organizowane sÄ… spotkania integracyjne. |
W ludziach czÄ™sto budzi strach to, że trafiajÄ…c w nowe miejsce, nikogo nie znajÄ…. Pierwsza klasa liceum to zupeÅ‚nie nowe Å›rodowisko. Aby lepiej siÄ™ poznać, a co za tym idzie – dobrze czuć, organizowane sÄ… spotkania integracyjne.
Zazwyczaj majÄ… one miejsce we wrzeÅ›niu – na poczÄ…tku roku szkolnego, jednak z różnych przyczyn w naszej klasie /Ib/ odbyÅ‚y siÄ™ 16 czerwca. Wzięła w nich udziaÅ‚ także nasza wychowawczyni – pani Magdalena Kotowicz Trzygodzinne zajÄ™cia przeprowadziÅ‚a szkolna pedagog – pani Joanna Jarosz.
„PoznawaliÅ›my siÄ™” poprzez zabawÄ™. JednÄ… z nich byÅ‚o losowanie karteczek, z imieniem i nazwiskiem wszystkich uczniów klasy i przedstawienie kilku pozytywnych cech o wylosowanej osobie. PodobaÅ‚o mi siÄ™ także, gdy podzielono nas na maÅ‚e grupki, w których mieliÅ›my po 2 minuty na indywidualnÄ… rozmowÄ™ z każdym jej czÅ‚onkiem. NastÄ™pnie na kartkach wszyscy, którzy ze sobÄ… rozmawiali, musieli napisać coÅ› nowego, czego dowiedzieli siÄ™ o danej osobie. Dużo humoru, emocji i radoÅ›ci przyniosÅ‚a gra w krzesÅ‚a, polegajÄ…ca na tym, iż ktoÅ› wymieniaÅ‚ jakieÅ› cechy i wstawaÅ‚y osoby, których one dotyczyÅ‚y. OkazaÅ‚o siÄ™, że jednak ta zabawa wcale nie jest taka bezpieczna, o czym przekonaÅ‚y siÄ™ Agnieszka i Simona, toczÄ…ce bój o krzesÅ‚o przy okreÅ›leniu „wszystkie osoby, które lubiÄ… jÄ™zyk polski”.
Czas bardzo szybko i miło nam upłynął. Warsztaty pozwoliły na lepsze poznanie siebie nawzajem, bo jednak okazało się, iż nie wiedzieliśmy o sobie wielu rzeczy. Dziękujemy pani pedagog za możliwość pogłębiania naszych klasowych więzi.
tekst: Anita Zapała, 1b
foto: Dominika Troicka, 1d
W ostatnich dniach czerwca my, uczniowie klasy Id, wzięliśmy udział w szeregu zajęć z panią pedagog Joanną Jarosz. Pierwszy etap miał na celu integrację klasy, uczestniczyła w nim również nasza wychowawczyni, pani Jolanta Depczyńska. Pani pedagog zaproponowała nam różne ćwiczenia, które pomogły w lepszym poznaniu siebie. Mnie osobiście w pamięć zapadło zadanie w grupkach, które polegało na dwuminutowej rozmowie z drugą osobą na wybrany lub wolny temat. Z pewnością nie było to łatwe dla nieśmiałych osób, ale dało się zaobserwować wzajemne przełamywanie barier i otwieranie na drugą osobę. Dzięki temu dowiedzieliśmy się o sobie wielu interesujących rzeczy.
Drugi etap to kilka godzin programu profilaktycznego „ARS – czyli jak dbać o miÅ‚ość?”, realizowanego jest przez Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne. Jego główny cel to ograniczenie używania substancji psychoaktywnych przez mÅ‚odzież.
Zajęcia były podzielone na trzy części:
I. „¯ycie i dobre zdrowie podstawowym warunkiem ludzkiej miÅ‚oÅ›ci”
II. „Czy używanie substancji psychoaktywnych może popsuć ludzkÄ… miÅ‚ość?”
III. „Substancje psychoaktywne a zdrowie prokreacyjne”.
Niewątpliwą zaletą tych zajęć była praca niepodlegająca schematom, bardzo chętnie wypowiadaliśmy swoje zdania na poszczególne tematy, dyskutowaliśmy (często głośno i żarliwie:)), zadawaliśmy pytania. Obejrzeliśmy kilka filmików, które ukazywały skutki zażywania alkoholu czy narkotyków. Zgodnie stwierdziliśmy, że dzięki takim zajęciom w przyszłości będziemy bardziej ostrożni i rozważni w kwestii używek.
tekst: Oliwia Poświat, 1d
foto: Honorata Jednak, 1d