Od 19 do 25 lutego br. wszystkie klasy pierwsze brały udział w drugiej części zajęć integracyjnych (pierwsza była we wrześniu). Prowadzący to, podobnie jak poprzednio, pani Lucyna Ptak i pan Piotr Sakwerda. |
Od 19 do 25 lutego br. wszystkie klasy pierwsze brały udział w drugiej części zajęć integracyjnych (pierwsza była we wrześniu). Prowadzący to, podobnie jak poprzednio, pani Lucyna Ptak i pan Piotr Sakwerda.
Rozpoczęliśmy od przedstawienia się i powiedzenia kilku słów o swoim nastawieniu do zajęć. Następnie, po odliczeniu do 4, klasy dzieliły się na grupy, aby rozpocząć grę w XY. Aby się dobrze zintegrować, najpierw trzeba się zdezintegrować – taka myśl przyświecała tej części.
Następna „zabawa” polegała na tym, aby na wydrukowanej tarczy, podzielonej na trzy pola, napisać parę rzeczy o sobie: „Jaki jestem?”, „Co jest dla mnie ważną wartością?” oraz „Jakie zwierzę mnie odzwierciedla?” Potem każdy losował kartkę innej osoby i jego zadaniem było ją odnaleźć na podstawie opisu.
Po przerwie klasa otrzymała kolejne zadanie. Otrzymaliśmy kartki z krótkimi opisami kilku osób, spośród których należało wybrać jedną, aby zrobić jej przeszczep serca.
Różne zadania, możliwość współpracy z wieloma koleżankami i kolegami, uważne obserwowanie innych – to na pewno te zalety zajęć, które sprawiły, że były dla nas interesujące i pożyteczne.
Tekst: Tamara Tomasiak, kl. ID
Foto: Aleksandra Bartkiewicz, kl. IA, Katarzyna Bedner, kl. ID