Refugee znaczy uchodźca
Dodane przez Administrator dnia Maj 02 2018 20:46:42

Klasy Ia i Ic oraz IIa i IIb brały udział w zajęciach zorganizowanych przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz fundację Refugee.pl na temat sytuacji obcokrajowców na terenie Polski.
9 kwietnia br. szkolenie pt. „Uchodźcy i imigranci - fakty i mity” poprowadziły cztery osoby, które w przystępny i ciekawy sposób przekazały informacje oraz ciekawostki na ten temat.

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

Klasy Ia i Ic oraz IIa i IIb brały udział w zajęciach zorganizowanych przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz fundację Refugee.pl na temat sytuacji obcokrajowców na terenie Polski.
9 kwietnia br. szkolenie pt. „Uchodźcy i imigranci - fakty i mity” poprowadziły cztery osoby, które w przystępny i ciekawy sposób przekazały informacje oraz ciekawostki na ten temat.

Podczas pierwszej części poznaliśmy dane na temat liczby osób innej narodowości znajdujących się w naszym kraju, dowiedzieliśmy się na czym polega różnica między imigrantem a uchodźcą, oraz usłyszeliśmy o procedurach udzielania ochrony międzynarodowej. Mieliśmy także szansę uczestniczyć w aktywnej dyskusji, podczas której osoby wyróżniające się swoją wiedzą w tym zakresie dostawały upominki – długopisy, naklejki z logo fundacji i przypinki. Po dziesięciominutowej przerwie chętni dowiedzieli się więcej na ten temat.

Usłyszeliśmy historię Tani oraz Tashiego – obcokrajowców zamieszkujących w Polsce. Tania, która 7 lat temu przeniosła się do nas z Ukrainy opowiedziała nam o swoim kraju i jego zwyczajach, pokazała tradycyjne stroje oraz biżuterię. Odpowiedziała na nasze pytania, a nawet przesłuchaliśmy piosenkę jednego z popularnych tam zespołów (ONUKA).

Tashi z powodu sytuacji politycznej panującej w Tybecie przeniósł się do Polski w 2012 r. Od tamtej pory ma status uchodźcy. Tybetańczyk z uśmiechem opowiedział o symbolice swojego imienia, co oznaczają poszczególne znaki znajdujące się na fladze rodzimego państwa, herbacie z masłem, mlekiem i solą, którą pija się w Tybecie, co sprawiło mu największą trudność w zaklimatyzowaniu się w Polsce oraz o wielu innych rzeczach. Mieliśmy szansę zobaczyć księgę z mantrami, święte przedmioty buddyzmu tybetańskiego – chorągiewki modlitewne, w jakich każdy kolor coś symbolizuje i młynki, wewnątrz których znajdują się zwinięte w rulon święte teksty z wypisanymi mantrami, a nawet zagraliśmy na instrumencie nazywającym się śpiewającą misą.

Pod koniec szkolenia jeden z naszych kolegów otrzymał podarunek, a my po raz kolejny mieliśmy szansę poznać odpowiedzi na nurtujące nas pytania. To spotkanie bardzo nam się podobało i mamy nadzieję na uczestnictwo w kolejnych :)

Agnieszka Jarosz, klasa IIa