Strona główna Kontakt Dyrektor informuje Spotkanie z Prezydentem Filmy WolontariatMarzec 28 2024 21:12:49

Dyrekcja LO

Rejestracja
Zapomniane hasło?
POLSKO-NIEMIECKIE KONTAKTY – LICEALIŚCI NA WYMIANIE

Po raz kolejny licealiści skorzystali z możliwości wyjazdu do Niemiec i spotkania z młodzieżą z Wiesloch. Tym razem pod opieką pani Anny Grześków i pani Agnieszki Pochwatko od 17 do 21 września br. wymiana miała miejsce w Poczdamie.

W poniedziałek, po krótkim spotkaniu zapoznawczym z grupą niemiecką od razu ruszyliśmy zwiedzać okolicę.Dzień zakończyliśmy jednak dość szybko,bo wszyscy byli zmęczeni po długiej podróży.

Wtorek rozpoczęliśmy od zajęć w grupach polsko-niemieckich.Następnie po obiedzie przyszedł czas na ściankę wspinaczkową.Mogliśmy spróbować swoich sił na najtrudniejszych trasach, ale niektórym uczniom udało się je przejść bez problemu.

Kolejny dzień był pełen atrakcji,ponieważ udaliśmy się pociągiem do Berlina, aby wyruszyć na niezwykle ciekawą wyprawę śladami berlińskiej sztuki street-artu. W międzyczasie odwiedziliśmy także ważne miejsca w Berlinie,takie jak Mur Berliński czy Brama Brandenburska.

Czwartek,który był przedostatnim dniem naszej wymiany,spędziliśmy między innymi w muzeum sztuki nowoczesnej „Fluxus+”.Odbyliśmy także integracyjne zajęcia z kreatywności,przy których cała nasza polsko-niemiecka grupa świetnie się bawiła.

W piątek nadszedł czas,w którym musieliśmy się pożegnać ze znajomymi z Niemiec. Po świetnie spędzonych 4 dniach trudno było nam się ze sobą rozstać…

Przez cały wyjazd obowiązywała ta sama organizacja –w wyznaczonych wcześniej grupach musieliśmy przygotowywać posiłki dla wszystkich uczestników wycieczki,przydzielone zostały dwa posiłki podczas całego wyjazdu.Było to nie lada wyzwanie,aby uwzględnić w menu wymagania wycieczkowiczów – byli wśród nas także wegetarianie,którzy nie mogli pozostać z pustym żołądkiem. Mimo posługiwania się różnymi językami,gotowanie jak i inne czynności znakomicie nam wychodziły.

Wszyscy wciąż wracamy pamięcią do tej wymiany i nie możemy doczekać się kolejnej!